Beskrivning för "De 3 viktigaste sakerna för att få liv i dina designade processer (BV9)"

De 3 viktigaste sakerna för att få liv i dina designade processer (BV9)

Här är några mycket viktiga saker som du kan göra för att se till att dina nyligen utformade processer kommer att bli verklighet på det sätt som alla drömde om när du utformade processen.

Och jag tror att du har upplevt att du eller någon annan har arbetat med processdesign. Du har gått igenom en process, du har designat den och alla är nöjda, men sedan verkar det som om allt stannar upp. Det är som om ingenting kommer att hända med den processen. Det verkar som om de har slut på uthållighet.

Många gånger tror jag att det kan vara ett tekniskt problem. Det kan vara så att organisationen inte är redo att ta nästa steg. Jag arbetade med en kund i dag och fick en fråga från den högsta chefen som hade sett det enorma arbete som jag har gjort för att förbättra deras processer. De har utformat dem, de har kommit med många bra idéer och nu är det dags att gå vidare och genomföra dem.

Frågan var: ”Hur gör vi detta på bästa sätt?”

Implementera det som du har utformat

Mitt första svar är att faktiskt införa en process. Du måste ta den nya processen, den nya designprocessen, och sätta den i drift så att du faktiskt kan genomföra det du har designat. För du kan inte bara lägga den på sidan, på en server någonstans och tro att det kommer att göra susen för att förbättra eller förbättra det företag som du, som du hjälpte till att arbeta med. Du måste alltså ta den nya processen i bruk. Det är det första.

Ha en utsedd processledare

Den andra saken är att när du sätter detta i drift måste du se till att du har en processledare som kan ta hand om processen och vårda processen eller äga processen för att leda processen på ett operativt sätt.

Om den personen leder processen på ett sätt som du har utformat den, kommer du att tvinga människor att arbeta enligt den utformade processen.

Bonustips: Sätt processen i en processmotor

Du kan också implementera processmotorn, till exempel, uh, vilket hjälper processledaren att se till att alla arbetar enligt processen.

Mätning och uppföljning

Det är en bra fråga, och den tredje är att se till att du följer upp processen, så att du tar reda på vad du gör i processen, mäter det och följer upp det, och sedan kan du prata med teamet. Du bör ha, beroende på processen naturligtvis, men du kan ha möten varje dag, en gång i veckan, varannan vecka eller något liknande.

Sedan pratar du om processen och vad prestationerna i processen är så att du kan se vad du har gjort i processen så att du kan mäta om vi gjorde bättre ifrån oss den här veckan än förra veckan? Och om inte, vad kan vi göra för att förbättra oss?

Så det var vad jag sa till den här kvinnan som var högsta chef:

  • Se till att du verkligen genomför den.
  • Ta ansvar för processen med en processledare som leder processen och lägg in den i en processmotor om du har en sådan.
  • Och om du inte undersöker det och ser till att du får en processmotor
  • Och sedan mäta och följa upp processen, för då kan du ständigt förbättra den.

Om du gillade den här videon, klicka på ”Gilla” och prenumerera på den här kanalen. Och om du vill ha mer gratis material som detta kan du alltid besöka mattrehsntrom.com. Det är mattsrehsntrom.com. Och låt oss nu forma våra företag så att de blir utmärkta. Vi ses.