Beskrivning för "Det är dags att bli proffs!"

Det är dags att bli proffs!

När min son och hans vänner har lyckats med något riktigt bra använder de uttrycket ”Jag är ett proffs” Jag är säker på att du också har hört det. Har du någonsin tagit dig tid att verkligen fundera på hur dessa fyra ord påverkar och hur viktiga de är?

För oss som ser det västerländska kalenderåret som en naturlig avgränsning av våra mål är det en bra idé vid denna tid på året. Målen sattes upp i början av året och förväntades uppnås under 2013. Den 1 april har kommit, det andra kvartalet har börjat, vilket är en naturlig milstolpe. Jag vill prata med dig om det viktigaste beslutet du måste fatta för att snabbt kunna utveckla ditt företag, ditt liv och din karriär till en explosiv tillväxt.

En sak om framgångsrika människor och företag är att alla någon gång i livet har tittat sig i spegeln och bestämt sig för att en gång för alla…

  • de var trötta på att slösa bort tid varje dag…
  • de var färdiga med att nöja sig med bordsrester…
  • de var färdiga med att acceptera ursäkter från sig själva och andra…
  • De var trötta på att stå still vid sidan om medan andra företag och människor har bättre privatekonomi, trevligare kontorsutrymmen, intressantare kunder och bättre arbetsmiljö.

Det var i det ögonblicket som de bestämde sig för att på allvar bli säljare, kundtjänstmedarbetare, chef, lärare, ledare eller vad de nu gör i sin verksamhet. De bestämde sig för att bli A PRO!

Alla riktiga proffs har haft detta samtal.

Låt oss tala om dig och ditt företag…

Om ditt resultat var svagt under det första kvartalet, vad ska du göra annorlunda för att gottgöra dig själv och säkerställa större och bättre resultat under det andra kvartalet?

Svaret är både enkelt och komplicerat.

Du måste bestämma dig för att växa upp – bli seriös och bli professionell!

Om du inte fattar det beslutet och fortsätter som du har gjort, utan att göra några förändringar, tror du då på allvar att livet kommer att bli bättre? Kommer du att få dessa drömkunder eller uppdrag? Kommer ni att få den kvalitet som ni vill ha och som kunderna kräver? Kommer du att få den där avslappnade känslan av att ha allt under kontroll samtidigt som dina kunder är gladare än någonsin?

Nej, det kommer du inte att göra och skämtet är på dig om du tror något annat.

Om du väljer att fortsätta under det andra kvartalet med samma strategier, samma attityd och samma ansträngningar som du gjorde under det första kvartalet, är det enda du kan räkna med att det blir MER av samma sak. Einstein sade en gång: ”Definitionen av vansinne är att göra samma saker om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.

SLUTA MED ATT SKOJA.

Nu kan du vara mycket oenig med följande uppmaningar, men så småningom kommer du att förstå att du inte har något annat val än att acceptera dem som en realitet.

Du och ditt företag kommer att leverera enastående kvalitet till era kunder när ni tar det på allvar och INTE en sekund tidigare. Tills du bestämmer dig för att leverera denna enastående kvalitet genom att utveckla en plan och genomföra den konsekvent kommer du för alltid att förbli i den situation du befinner dig i. Ni kommer att fortsätta att leverera dålig eller medelmåttig kvalitet.

Den harmoniska arbetsmiljö som du längtar efter kommer du att få till stånd först när du på allvar gör det som krävs för att förändra och INTE en sekund tidigare. Tills du bestämmer dig för att förändra din miljö kommer du att fortsätta att drabbas av konsekvenserna av stress, sjukdom och känslor av otillräcklighet.

Du kommer att göra framsteg i din karriär eller ditt företag först när du bestämmer dig för att göra excellens till din verksamhetsstandard. Tills du väljer excellens och förbinder dig att höja din standard kommer dina prestationer att vara inkonsekventa och glömska, och dina möjligheter kommer att vara begränsade.

Du kommer att njuta av dina möten med kunden först när du bestämmer dig för att ta det på allvar och bli en riktig PRO och absolut INTE en sekund tidigare.

Tills du väljer att bygga upp en kärleksfull, vårdande, trygg och stödjande relation med dina kunder och inom ditt företag kommer din relation att förbli som den är.

Jag har skapat mina utbildningsprogram så att du kan dela upp ditt liv och din verksamhet i två delar: Innan min utbildning och efter min utbildning. Efter är det bättre ” MYCKET Bättre!

Jag har också stöttat min träning genom att skriva böcker och hålla inspirationsföreläsningar, och naturligtvis med den här bloggen.

Mina utbildningar genomförs som öppen utbildning eller som specialutbildning i ditt företag. Kontakta mig så återkommer jag direkt till dig.

När du läser detta har det andra kvartalet börjat och du har fattat ett av följande beslut…

Du kan välja att bortse från detta budskap och fortsätta att förstärka icke-produktiva mönster, vanor och beteenden som kommer att leda till samma undermåliga prestationer som tidigare nämnts.

Alternativt kan du bestämma dig för att ansöka om en del av utbildningen Business Excellence Training och lära dig exakt vad som krävs för att införa bästa praxis, uppnå stora mål snabbt, öka din kvalitet och skapa den miljö som du och ditt företag alltid har tänkt er.

Dela och kommentera gärna!

För dig och din organisation.

Matts

PS. Om du vill få mer gratis material om Business Excellence kan du anmäla dig till nyhetsbrevet till höger.