MJUKVARA AV clean stream

RegCheck - Få koll på din data och spara 100-tals timmar med ett enkelt knapptryck

Varför RegCheck?

Det är rätt vanligt att verksamheter generellt har dålig kontroll över informationen i sina olika system, vilket gör att den inte alltid stämmer överens.

Inom vatten, avlopp och avfall används informationen för att säkerställa att rätt fastighetsägare betalar för rätt tjänst. Det kan bli fel på flera sätt – namn kan vara felaktiga, fastighetsnummer kan vara fel, eller så saknas de i systemet trots att de använder tjänsten.

Nu kan ni få ordning på era register en gång för alla, där ni säkerställer att ni har rätt information, vilket också är er skyldighet enligt lagkrav.

Rätt information i era databaser

Minska belastningen på er kundservice

Lev upp till lagkrav

Hitta missade intäkter

Stoppa felaktigheter redan vid källan

Eliminera manuellt arbete

Image

Nyttor med att använda RegCheck

När ni installerar programvaran RegCheck får ni full kontroll på de avvikelser som finns i era centrala register.

7 smarta skäl att installera RegCheck

  1. Ni får rätt information i era databaser vilket gör att ni kan lita på informationen när ni använder den i er dagliga verksamhet. Dessutom så lever ni upp till lagens krav i GDPR, som säger att ni är skyldiga att ha rätt information om de personer som ni har registrerade.
  2. Ni eliminerar manuellt arbete för att finna de avvikelser som finns i era databaser. Det är inte helt ovanligt att kundservicepersonal får uppgiften att manuellt göra slagningar i olika system för att finna avvikelser. Slöseri med utbildad personal, säger vi. Använd RegCheck istället, där en knapptryckning ersätter hundratals timmar.
  3. Ni får rätt nyttigheter kopplade till fastigheterna. En avvikelse är att fastigheter inte har registrerat de tjänster de faktiskt använder. För vissa fastighetsägare spelar det ingen roll, eftersom de kan använda tjänsterna i alla fall.
  4. När informationen är korrekt så vet ni vilka intäkter ni missar, vilket gör att ni kan fakturera rätt summa till rätt fastighetsägare. Detta innebär att fastighetsägare som använder era tjänster också betalar rätt avgift.
  5. Ni får ökad kontroll i de processer som förlitar sig på att informationen är korrekt. Det gör att dessa processer fungerar på det sätt som ni har tänkt er, vilket förhindrar följdfel. Ni stoppar alltså avvikelsen innan den har gjort mer skada i er verksamhet. Ju längre en avvikelse får påverka verksamheten, desto dyrare är det att korrigera den.
  6. Ni minskar belastningen på kundservice, som idag lägger ner tid på att hantera felaktigheter i era register, vilket de upptäcker vid kommunikation med era kunder. Så förutom att ni vinner tid för er personal, så förhindrar ni att era kunders förtroende för er sjunker.
  7. Ni sätter grunden för en vikctig del i er kvalitetsledning. Sanningen är att ingen kan arbeta med bättre kvalitet än den information som arbetet bygger på. Om informationen är osäker, blir också arbetet mer osäkert. Om ni vet att informationen är felaktig, måste ni ägna tid åt att rätta till den, vilket tar fokus från huvuduppgiften – att leverera värde till kunderna.

För en mindre kommun kan nyttorna ovan ofta komma upp i summor på över en miljon kronor per år. Och då menar vi år ut och år in eftersom det hela tiden dyker upp nya fel och ingen rättar till dem, förutom i de fall som man upptäcker avvikelsen.

RegCheck kontrollerar ert centrala system för hantering av kunder, fastigheter, tjänster och fakturering med den information som finns i lantmäteriets information, många gånger åskådliggjord i ert GIS. På så vis får ni snabbt och enkelt rätt information i era system.

Se vad RegCheck kan göra med er data

Här är nästa stegen för att implementera RegCheck

  1. Vi presenterar lite kort vad RegCheck kan göra för din verksamhet på ett 30-minuters onlinemöte.
  2. Nästa steg är att visa hur programvaran ser ut med testdata, vilket också kan göras online och tar cirka 60 minuter.
  3. Steg tre är att vi kör programvaran med din egen data så att ni får svart på vitt om ni har några avvikelser. Det gör vi genom att tillsammans med er IT-avdelning installera programvaran och koppla upp den till de berörda systemen.
  4. Sen kör vi igenom era system och vi granskar tillsammans alla de avvikelser som programvaran funnit.

Med ett enkelt knapptryck kan ni få koll på all data och spara hundratals jobbtimmar!

Image

Nu när du fått svart-på-vitt hur många avvikelser du har, så är det läge att fatta beslut om att skaffa programvaran till er verksamhet. Eftersom  den redan finns installerad så är det mer av ett administrativt steg plus utbildning av er personal som löpande ska använda programvaran.

Sedan är det bara att låta programmet arbeta enligt uppsatt schema så att  er personal får signaler om vad som behöver åtgärdas.

Via programvarans instrumentbräda kan ni enkelt följa avvikelserna och hur de hela tiden blir korrigerade.

Kontakta oss för kostnadsfri demo