Go for No är en liten intressant bok. Liten är den, då den är under 100 sidor och beskriver hur man kan tänka lite tvärt om, och nå längre än om man tänker traditionellt.
Tankar som gör att man överkommer rädslan för att vara få nej. Det kan vara nej på förslaget om projekt, nej för att presentera något, nej för mötet med kunden, nej med lunchen med partnern, med mera. Eller i det privata livet; nej för att gå ut med den snygga tjejen eller killen, nej för att gå på bio med kompisen, och så vidare.
Go for No är skriven som en berättelse med invävd fakta i sig. Ett trevligt koncept tycker jag och skall nog göra det samma någon dag.
Innehållet presenteras i form av försäljning, då det nog är ett relativt enkelt område att beskriva. Det går dock alldeles utmärkt att använda sig av tankesättet på andra områden också.
Själv fick jag en hel del saker att tänka på som jag definitivt skall sätta i verket, för att kunna hjälpa fler organisationer och människor att må bättre och göra bättre ifrån sig.